17.8.16

kahoot asså

rett før sommerferien var en gjeng flotte mennesker fra aschehoug undervisning og selveste kahoot i klasserommet mitt for å teste noen matematikk-kahooter. og gjett hva? kidsa mine elska det! selvsagt. for kahoot er spennende og motiverende greier. i tillegg får læreren rask oversikt over hva elevene kan og hva de må jobbe mer med.



og matematikk-kahooter som er ferdig laget uten at jeg trenger å gjøre en eneste ting, vel, det liker jeg (selv om kahoot ikke akkurat er verdens vanskeligste ting å lage heldigvis). de er laget ut fra kapitlene i bøkene, og oppstartskahooter for hele 1-7 er lagt ut, og du finner dem her.

og selv om jeg etter å ha vært med på lage matemagiskbøkene så klart er litt ekstra glad i dem, tør jeg påstå at disse finfint kan brukes også av de av dere som ikke bruker bøkene. det er i hvert fall verdt å sjekke ut. gode, gratisressurser er nemlig ikke sånt som gror på trær.

over og ut. frk.

ps: dette innlegget er overhodet ikke sponset, om du trodde det. jeg har bare fortsatt et utrolig godt forhold til aschehoug-folka mine, og stiller gjerne som prøvekanin når de trenger en. så var det sagt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar