6.10.15

lettvint opplegg med annerledes.org

jeg har virkelig troa på elevene mine, og derfor gir jeg dem mer enn gjerne utfordringer i alle fag. i dagens stasjonsøkt samlet elevene løv med leo på en av stasjonene. hva, spør du? vel, dersom du følger med på runars side annerledes.org, har du sikkert fått med deg at han lager mye bra saker som enkelt kan skrives ut og brukes i klasserommet på 1-2-3. vi samler løv med leo er et av disse oppleggene. 

elevene trenger en blyant, et viskelær og en terning, og oppgaven sier seg selv; det terningen viser, trekker du fra et allerede gitt tall. til slutt legger du sammen alle differansene, og regner ut hvor mye løv leo samlet til sammen. 


og du; oppgaven kan lett tilpasses med en sort pen til de elevene som trenger å trene mer på addisjon før de går videre til subtraksjon. jeg satte rett og slett bare en svart strek på tvers av minustegnet, og voila; tilpasset opplegg lett som bare det. 


og runar: beklager at jeg hacker opplegget ditt, men det er jo alltid enklere å be om tilgivelse enn tillatelse. uansett; takk for at du lager så enkle, fine og ikke minst motiverende opplegg til kidsa mine!

over og ut. frk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar