27.10.15

halloween hele uka

jeg kan vel egentlig mene hva jeg måtte ønske om halloween som konsept, men faktum er at elevene elsker det! og det elevene elsker, utnytter man og bruker for det det er verdt til å skape motivasjon for læring; ferdig snakka. denne uka har vi derfor halloweentema på mye av det vi gjør, og vi bruker halloween - full pakke så klart.


fortellingstarterne/samtalekortene skaper enormt engasjement, monstermatematikken er fengende, og i dag brukte faktisk elevene storefri(!!) på å gjennomføre en egenlaget spørreundersøkelse blant medelever på skolen. motivasjon for læring hos meg med andre ord!



i tillegg kan jeg jo innrømme at vi har brukt ordkortene herfra som engelsklekse denne uka og oppfordret elevene til å spille halloweenmemory hjemme. jeg er også superfan av salaby sine halloweensider, spesielt fortellingene! og nei, jeg er ikke betalt for å si det, men jeg tipser om ting jeg vet som funker.


og fordi det tross alt snart er halloween, og fordi jeg som oftest er frk supersnill, legger jeg ved den ene engelskoppgaven som finnes i halloween - full pakke. lagre, skriv ut som bilde og bruk den så mye du bare orker!


over og ut. frk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar