13.3.15

fem på frædda'n

1
så du debatten på nrk i går? jeg har ikke tenkt å engasjere meg noe voldsomt, for jeg vet at jeg gjør en viktig og riktig jobb som lærer, men jeg synes det er trist at man ikke stoler på at lærere gjør jobben sin. jeg stoler på at politikere og byråkrater gjør jobben sin, og selv om jeg ikke alltid er enig i hvordan de gjør den, stoler jeg på at de bruker kompetansen sin på best mulig måte for å få til et best mulig resultat. så hvorfor stoler de ikke på at jeg gjør det samme? urettferdig.

2
rekk opp ei hånd de som har latt seg inspirere av nytt på nytt i undervisningen! jeg er så klart en av dem, og hva er vel enklere (og mer lærerikt) enn å diskutere hva som skal ut med elevene? skriv fire tall på tavla – tegn fire former, skriv fire ord eller gjør din egen vri på det – og la elevene samtale i par om hva som skal ut. her handler det om å begrunne svaret sitt godt, for det vil sannsynligvis være utrolig mange gode forslag. så fra deg til meg:


3
udirs vurdering for læring-sider blir jeg aldri lei. mye bra der, altså. verdt et dypdykk!

4
mon tro om man skal feire morgendagen med pai? min favorittpai er gresskarpai med tonnevis av menkomel på (den vegetabilske spray-liksom-fløten). pi-dag = jippi, sant?

5
husker du at jeg fristet med fire ulike regnememospill som øver elevene i tallvennene til 20? vel, jeg laget fem (!), og de ligger så klart som freebie på teacherspayteachers. de nada! og du. jeg hadde satt enormt pris på om du la igjen en vurdering når du har lasta de ned.

over og ut. frk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar