10.4.15

fem på frædda'n

en litt annerledes fredagspost denne uka. i stedet for meningsløs babling (joa, det er jo moro innimellom det og), så tenkte jeg å ta for meg fem av de viktigste poengene jeg tar med meg inn i lærerrollen etter å ha lest boka til moltubak om gnistrende undervisning.

1
jeg er god nok som jeg er. nok sagt.

2
jeg har alltid tid til å puste. tre sekunder eller ti sekunder. jeg har tid.

3
undervisningen skal favne alle elevene. 100 %. alltid.

4
alle elever er motiverte. det er min oppgave å finne denne motivasjonen, anerkjenne den og stimulere den.

5
jeg driver ikke med kunnskapsoverføring, jeg deltar i læringsprosesser. elevenes læringsprosesser - og min egen også da, for jeg synes det er fantastisk å lære!

og du; mannen har også ei nettside det er verdt å besøke. 

over og ut. frk. 

2 kommentarer: